wtorek, 31 stycznia 2012

Quesadilla


Danie kuchni meksykańskiej. Oryginalnie kukurydziane tortille przekłada się serem. Mi się nie udało dostać i zastąpiłem je plackami pszennymi. W różnych wersjach występuje cały wachlarz dodatków takich jak grzyby, papryczki jalapeno, kiełbasa chorizo itd. Ja przetestowałem dwie wersje i bardziej do gustu przypadła mi ta z pieczarkami.

Składniki:
Wersja z pomidorami:
  • 6 małych lub 4 duże placki tortilli
  • 200 g tartego żółtego sera
  • 2 nieduże pomidory
  • 100 g szynki
  • 1 ostra papryczka
Wersja z pieczarkami:
  • 6 małych lub 4 duże placki tortilli
  • 200 g tartego żółtego sera
  • 3 duże pieczarki
  • łyżeczka posiekanej natki pietruszki
  • 100 g kiełbasy chorizo (lub innej dobrze przyprawionej)

Wersja z pomidorami
Na połowie placków ułożyć pokrojone w plastry pomidory. Posypać pokrojoną w drobne kawałki szynką oraz tartym serem. Na serze rozłożyć pokrojoną w plastry papryczkę. Każdy z placków przykryć drugim i dokładnie przycisnąć.

Wersja z pieczarkami
Na połowie placków ułożyć pokrojone w cienkie plastry lub starte na tarce pieczarki wymieszane z natką pietruszki. Następnie rozsypać pokrojoną w cienkie plastry kiełbasę i ser. Każdy z placków przykryć drugim i dokładnie przycisnąć.

Tak przygotowane placki piec 12-15 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. Najlepiej piec na ruszcie, tak aby placki równo się przypiekły. Placki powinny zrobić się lekko chrupiące, a ser roztopić. Nie powinny się zbytnio przyrumienić. Po upieczeniu wyjąć razem z rusztem i lekko przestudzić. Pokroić w kawałki i od razu podawać.

3 komentarze:

  1. Uuuuuwielbiam je, ale właśnie na ostro - tylko ser zółty i piri piri... mam ich cały słój.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze chciałam spróbować. Dla mnie wersja z pieczarkami, oczywiście. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się pochwalić, że jestem w posiadaniu kukurydzianych i nawet ostatnio pałaszowałam z pieczarkami. Twoje propozycje są niezłe, im ostrzej tym lepiej ;]

    OdpowiedzUsuń

Radość gotowania   © 2010. Template Recipes by Emporium Digital