wtorek, 3 stycznia 2012

Rolada kokosowa



Przepis dostałem od Kasi po tym, jak uraczyła nas taką roladą w pracy. Przepis nie jest zbyt skomplikowany. Nie można tylko zbyt długo zwlekać z rozwałkowaniem ciemnej masy, bo dość szybko twardnieje. Rolada ciekawie prezentuje się po przekrojeniu i jest bardzo słodka.

Składniki:
  • 300 g herbatników
  • 2 łyżeczki kakao
  • 120 g cukru
  • 150 g cukru pudru
  • 150 g masła
  • 150 g wiórków kokosowych

Herbatniki zmielić w mikserze. Dodać kakao i rozpuszczony w niewielkiej ilości gorącej wody cukier (cukier wsypać do szklanki i uzupełnić wodą do połowy szklanki). Wodę z cukrem wlać do herbatników i dodać łyżkę masła. Całość wyrobić na jednolitą plastyczną masę i odstawić pod przykryciem. Resztę masła wymieszać dokładnie z cukrem pudrem i wiórkami. Czarną masę rozwałkować na papierze w cienki prostokąt. Położyć białą masę na czarnej i zwinąć. Całość zawinąć w papier i włożyć na przynajmniej dwie godziny do lodówki.

12 komentarzy:

  1. Piękna :) szkoda , ze moge sobie tylko wyobrazic jak smakuje :<

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wygląda...a ja taką kiedyś dawno temu robiłam i całkiem o niej zapomniałam..

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudo! Musi być niesamowita w smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe, wydawało się takie skomplikowane, a tu pochwała prostoty.

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł i dosyć łatwy do przygotowania;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już wczoraj przepis dodałam do ulubionych!!! Nie masz pojęcia jak się ucieszyłam jak go zobaczyłam!!To wspomnienie mojego dzieciństwa - robiła ta roladę na święta moja Babcia - jest to przepyszny deser!! ale się cieszę bo przepis gdzieś zaginął!!!jeszcze raz dziękuję i życzę słodkich chwil w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
  7. kiedyś robiłam coś podobnego...zatrudniłam brata do pomocy, który wlał rozpuszczone masło, podczas gdy ja miałam zamiar dostosować ilość masła do ilości herbatników...okazało się, że ciastek jest za mało, więc zamiast rolady mieliśmy raczej krem, ale i tak było bardzoo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ide ją zrobić bo napewno jest pyszna !!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wygląda chętnie skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest pyszna .... Jak dla mnie najlepsza

    OdpowiedzUsuń

Radość gotowania   © 2010. Template Recipes by Emporium Digital